Ključ do socialnega uspeha je v razumevanju vašega občinstva. Če ne veste kdo so vaši potencialni kupci je zelo težko ustvariti dobro strategijo. To vam omogoča orodje Facebook Audience Insights oziroma vpogled v občinstvo.

Vaše občinstvo lahko spoznate na več načinov. Eden izmed njih je, da ustvarite marketinški načrt, ki bi vam moral dati koncept o vašem občinstvu. Iz tega načrta morate spoznati vašo idealno stranko.

Marketinški načrt

Marketinški načrt je načrt tega, kako namerava podjetje izvrševati svoje marketinške strategije. Izdelava marketinškega načrta je sicer težka in zahteva ogromno raziskav, a vendar je v poslovnem svetu zelo pomembno, da ga znate ustvariti.

Za nas je najpomembnejši korak ovrednotenje mišljenja, ki ga imajo potrošniki o vašem in podobnih izdelkih oziroma storitvah. Na primer kaj jim je všeč, kakšne so njihove navade ter kakšni so njihovi problemi.

Kako torej sestaviti dober marketinški plan?

1. Predstavitev

Marketinški načrt se začne s poglavjem o vaših ciljih načrta in z opredelitvijo, zakaj je vaš marketinški načrt na meji tega, da se bo izboljšal oziroma spremenil. Razkrije že ključne dogodke, ki pripomorejo k dovršitvi načrta.

2. Analiza tržišča

V tem poglavju sestavimo SWOT analizo. SWOT analiza je ena najpogostejših in najbolj popularnih analiz v poslovnem svetu. Pri tem analiziramo kot že samo ime pove prednosti (ang. Strenghts), slabosti (ang. Weaknesses), priložnosti (ang. Opportunities) in nevarnosti (ang. Threats).

3. Marketinška strategija

Marketinške raziskave so na površje zagotovo prinesle ključne probleme in rešitve zanje. Te je potrebno skrbno upoštevati pri marketinški strategiji, ki bo izvedena in bo ojačala pozicijo izdelka na trgu.

4. Proračun

To je eden izmed najpomembnejših delov marketinškega načrta. Proračunsko poglavje bo govorilo namreč o tem, koliko sredstev boste namenili za posamezne marketinške kampanje.

5. Ovrednotenje in kontrola

To poglavje vam pove, kako marketinški oddelek kontrolira in nadzira potek projekta. Postaviti morate ključne datume in zagotoviti, da marketinška strategija teče po načrtu, ki smo ga izdelali.

Od takrat naprej se boste želeli prebiti do prav vsake informacije o vašem občinstvu. Na večjih in glasnejših platformah kot je Facebook je lahko prilagajanje vašega sporočila zelo kritično, če se želite dvigniti iz množice.

”Facebook Audience Insights” vam lahko pomaga zbrati dejanske podatke, ki jih boste potrebovali, da dosežete zdajšnje in potencialne stranke na socialnem omrežju. Razkrivamo vam vse, kar morate vedeti o Facebook-ovem najmočnejšem raziskovalnem orodju.

1. Audience Insights: Pregled

”Facebook Audience Insights” je brezplačno orodje, ki vam pomaga iskati vedenjske in demografske podatke za občinstvo, segmentirano po vaši izbiri. ”Audience Insights” prikaže trende na Facebook-u v treh skupinah ljudi:

  • Splošno Facebook občinstvo (ang. General Facebook audience)
  • Ljudje, ki so povezani z vašo stranjo ali dogodkom (ang. People connected to your Page or event)
  • Ljudje v občinstvu, ki ste ga ustvarili po vaši meri (ang. People in Custom Audiences you’ve created)

Z uporabo tega orodja lahko dostopate do bogatih informacij katerekoli od teh skupin, ki zajemajo:

  1. Demografske podatke: starost, spol, življenjski stil, izobrazbo, status, velikost gospodinjstva in pozicija na delovnem mestu.
  2. Všečkane strani: Top strani, ki jih ljudje všečkajo v različnih kategorijah kot sta na primer šport in zabava.
  3. Lokacija in jezik: Lokacija bivanja in jezik govorjenja.
  4. Uporaba Facebooka: Kako pogosto je vaše ciljno občinstvo prijavljenih na Facebook in iz katere naprave.
  5. Purchase Activity: Vpogled v preteklo obnašanje pri nakupih in način plačila.

2. Audience Insights: Kako deluje?

”Audience Insights” je orodje na Facebooku. Ustvarjeno je bilo za oglaševalce, a jih lahko uporabljajo tudi tržniki, da spoznajo svoje potencialne kupce, čeprav ne načrtujejo oglaševanja na Facebooku. Ti podatki vam pomagajo pri raziskavi konkurence in ustvarjanju boljše vsebine za vaše občinstvo.

Podatki, ki so na voljo v ”Audience Insights” so pridobljeni iz dveh glavnih virov:

  1. Facebook podatki, izpolnjeni s strani uporabnikov – Te informacije ustvarijo člani Facebooka, ko izpolnijo svoj profil (starost, spol, status, pozicija na delovnem mestu, lokacija in drugo).
  2. Podatki partnerjev zunanjih storitev (ang. Third-Party Partners) – Podatki o dohodkih gospodinjstev in nakupovalnih navadah so na voljo preko partnerjev zunanjih storitev, ki se ujemajo z ID-jem Facebook uporabnika. Ti podatki so žal (za oglaševalce) na voljo le za uporabnike v ZDA.

3. Kako dostopate do ”Audience Insights”

Do “Audience Insights” lahko dostopate na dva načina. Lahko preprosto obiščete facebook.com/ads/audience_insights ali lahko izberete “Audience Insights” iz spustnega menija v vašem poslovnem Facebook profilu “Business Manager”.

Ko boste prispeli v “Audience Insights”, izberite občinstvo, ki ga želite spremljati. Če nimate ustvarjenega občinstva po meri, tega ne boste videli kot tretjo možnost.

Uporabite filtre na levi strani, da definirate vaše občinstvo ali uporabite grafe za izboljšavo že izbranega občinstva. Vašega občinstva ni treba shraniti, če pa to storite, boste lahko pozneje do njega tudi dostopali, ko boste želeli ustvariti oglas v zmogljivem urejevalniku (ang. Power Editor).

Če uporabljate vaše občinstvo za oglaševanje vam priporočamo, da ga shranite. V primeru, da ga želite spremeniti oziroma izboljšati z dodajanjem novih interesov, ga lahko ponovno odprete kadarkoli.

 

4. Katera dovoljenja boste potrebovali?

Če želite vpogled v vašo stran “Insights”, morate biti vsaj oglaševalec strani. Oglaševalec strani je ena od petih različnih vlog, ki jih admin lahko pripiše posamezniku.

Če želite vpogled za celoten Facebook, boste potrebovali račun za oglaševanje na Facebooku. Če vas zanima vpogled v “Insights” za občinstvo po meri, boste morali za dostop do te vsebine biti ustvarjalec občinstva po meri.

5. Uporaba občinstva po meri z ”Audience Insights”

Če ste se odločili uporabljati občinstvo po meri z “Audience Insights”, boste morali najprej vedeti ogromno stvari. Začetniki, ki želite dostopati do občinstva po meri v ”Audience Insights” morate imeti v občinstvu vsaj 1.000 mesečno aktivnih ljudi. Poleg tega lahko vzame 2 ali 3 dni preden se pojavi razdelek občinstvo po meri.

6. Zgradite občinstvo

Sedaj, ko veste kako dostopati do “Audience Insights” si podrobneje poglejmo, katere kategorije lahko uporabljate pri ustvarjanju vašega občinstva.

1. Lokacija

Najprej se boste morali odločiti glede lokacije. To je pomembna kategorija za tržnike, še posebej, če imate lokalni posel.

Kategorija lokacije je privzeto nastavljena na domačo državo, ki ste jo navedli pri ustvarjanju vašega Facebook računa. Če pustite kot privzeto, boste rezultate videli le za to državo. Lahko tudi pustite prazno, da imate vpogled do Facebook občinstva vseh držav ali vnesite specifično državo, regijo ali mesto, če delate s striktnimi parametri. Vnesete lahko poljubno število lokacij – ni omejitev.

2. Spol in starost

Spol in starost sta dve zelo pomembni kategoriji, da o njiju razmislite, ker Facebook-ovi uporabniki spadajo med različne generacije. Če gledate na to, da boste dosegli specifično skupino kot so Milenijci boste želeli zbrati čim več informacij o njih. Uporabite ”Audience Insights”, da ugotovite, če ste na pravem vlaku.

3. Interesi

Odličen način za opredelitev vašega občinstva so interesi, hobiji in strani, ki so jih potencialne stranke všečkale na Facebooku. Socialno omrežje prepozna interese iz:

  • Informacij, ki so jih uporabniki dodali na svojo časovnico
  • Ključnih besed, ki so povezane s stranmi, ki so jih všečkali, aplikacijami, ki jih uporabljajo ali oglasi, na katere so kliknili

V ”Audience Insights” lahko pišete v polje interesi “interest” ali pa izberete kategorijo oziroma podkategorijo iz spustnega menija. Najboljše je, da imate idejo, kateri interesi in hobiji privlačijo vaše občinstvo.

Za začetnike je “Audience Insights” koristno orodje. Lahko izbirate med interesi, ki so po vašem mnenju povezani z vašim izdelkom oziroma storitvijo ter katero občinstvo je s temi interesi povezano. To je vaše občinstvo.

”Audience Insights” lahko uporabite tudi za informacije o občinstvu vaših konkurentov. Odkar uporabniki Facebook-a lahko dodajajo strani na svojo listo interesov, lahko v interesno polje vpišete direktno ime strani ali znamke, če ima le ta dovolj sledilcev.

Med raziskovanjem taktike smo se naučili, da ni garantirano, da se bo Facebook stran pojavila kot interes. Nekateri viri verjamejo, da je odvisno od velikosti in angažiranosti Facebook strani, kar je verjetno tudi res.

4. Napredno

Demografski podatki kot so starost, spol in lokacija so pomembni, ampak do teh podatkov lahko dostopate v drugih delih Facebook-a. Kjer ”Audience Insights” res blesti, je njegov napredni del (ang. Advanced section). To je kraj, kjer vaši podatki postanejo resnično zanimivi.

”Advanced section” ponuja izbiro med različnimi kategorijami vendar je fokusirana na vedenje, ki vsebuje težko dobavljive podatke. Obnašanja vam pustijo organizirati svojo občinstvo, ki temelji na aktivnosti na Facebooku in aktivnosti brez povezave, ki jih zagotavljajo podatki Facebookovih partnerjev zunanjih storitev.

Lahko izbirate med podkategorijami:

  • Dobrodelne donacije
  • Digitalna aktivnost
  • Izseljenci
  • Finančni podatki
  • Pozicija na delovnem mestu
  • Medij
  • Nakupne navade
  • Podatki o stanovalcih in domovih
  • Sezonsko in dogodki
  • Potovanja

Kot posel boste posebno pozornost namenili digitalnim aktivnostim. Ta kategorija še bolj razbije vaše občinstvo, ki temelji na operativnem sistemu in uporabljenemu internetnemu brskalniku, nekdanji Facebook nakup, domena e-maila, admini Facebook strani, in drugo.

Napredne kategorije, ki jih raziskujete bodo vplivale na koncept splošnega občinstva, ki ste ga identificirali in poslovne cilje. Na podlagi teh informacij vas spodbujamo, da raziščete še ostale kategorije, kot so tržni segmenti, ki vam omogočajo, da razbijete občinstvo glede na etnično pripadnost in glede na gospodinjstvo – življenjski dogodki, status zveze in politika.

7. Interpretiranje podatkov

Zdaj, ko ste zgradili svoje občinstvo je znotraj orodja na voljo še 6 zavihkov, ki vam omogoča raziskovanje podatkov, povezanimi z vašimi izbori. Da bi vam pomagali, vas bomo vodili skozi vseh 6 zavihkov.

Predpostavljamo, da smo zgradili občinstvo z naslednjimi parametri:

  • Živijo v Sloveniji
  • Starost med leti 18 – 54
  • Zanimajo se za “Fitness in wellness” (opomba: izbrali smo široko interesno skupino, da lahko delamo z večjim številom ljudi. Ponavadi se to razdeli na več plasti “ang. layerjev” in dodamo veliko interesno skupino kot drugo ali tretjo plast.)
  • Nakupujejo na spletu

1. Demografski podatki

Ta zavihek vsebuje naslednje podatke: leta, spol, življenjski stil, status, izobrazba in pozicija na delovnem mestu. Če gledamo naše občinstvo, gledamo mesečno aktivno občinstvo od 350.000 – 400.000 ljudi.
Lahko tudi vidimo, da 56% skupine sestavljajo ženske in 44% moški. Najbolj popularna leta so od 25 do 34.

Segmentacijo lahko še bolj poglobimo z levim menujem. Na primer, lahko izoliramo moške od žensk ali srednje šolsko izobrazbo od visokošolske. To lahko storite za vsako kategorijo, le klikajte okoli in raziščite podatke.

Če nadaljujemo s skrolanjem po strani opazimo, da je večina našega občinstva v zvezi in zaključila višjo šolo. Delajo v umetnosti, športu in medijski industriji. Le nekaj klikov stran in že smo zožili svoje občinstvo.

2. Všečkane strani

Prvi del tega razdelka prikazuje najvišje uvrščene kategorije strani, ki jih je izbrano občinstvo všečkalo. Ti podatki vam lahko pomagajo izvedeti več o interesih in življenjskem stilu vašega občinstva.

Na primer, naše občinstvo je zainteresirano v spletne strani, ki so predvsem povezave s športom in zdravjem. To nam pove, da so iskalci informacij in radi ostanejo na tekočem z novicami o zdravju, športu in prehrani. Na podlagi teh podatkov lahko domnevamo, da je vsebina, ki jo spremljajo povezana z njihovo kariero ali interesi.

Drugi del tega razdelka prepozna strani, ki jih to občinstvo raje všečka kot drugi povprečni uporabniki. Ti podatki vam pomagajo pri boljšem razumevanju vašega občinstva ter katera vsebina je za njih bolj interesantna.

3. Lokacija

Razdelek z lokacijo je precej samoumeven, zato mu ne bomo posvečali takšne pozornosti. Interaktivni graf za ta razdelek se lahko preklaplja med top mesti, državami in jeziki. Če je vaš posel na specifični lokaciji uporabite podatke, ki so na voljo v tem razdelku, da ugotovite ali dosegate pravo občinstvo.

4. Aktivnosti

Ta razdelek vam pomaga razumeti obnašanje občinstva, ki ste ga izbrali. Razdeljeno je na dva dela:

  • Pogosta aktivnost: Ta podatek se fokusira na uporabnikovo aktivnost v zadnjih 30 dneh. To je še posebej pomembno, ko se trudite razumeti stopnjo angažiranosti vašega občinstva.
  • Uporabljena naprave: ta razdelek se osredotoča na napravo, ki jo uporabnik uporablja, ko dostopa do Facebooka. Lahko je filtrirana, na primer prioritetna naprava in nato vse ostale naprave.

Lahko vidimo, da je vsak povprečen uporabnik v našem občinstvu:

  • Všečkal 3 strani
  • Komentiral 10 krat v zadnjih 30 dneh
  • Všečkal 33 objav v zadnjih 30 dneh
  • Delil 2 objavi v zadnjih 30 dneh
  • Kliknil na 32 oglasov v zadnjih 30 dneh

Vsak stolpec vam prikazuje podatke o vašem občinstvu v primerjavi s povprečnim Facebookovim uporabnikom. Ti podatki vam prikazujejo, zakaj je koristno izkoristiti targetiranje na Facebooku namesto, da bi oddajali vaše sporočilo celotni platformi.

Če skrolamo do grafikona, ki prikazuje naprave, lahko vidimo, da 30 % našega občinstva za dostop do Facebooka uporablja pametni telefon in kar 67% uporablja telefon in osebni računalnik. Ta informacija je ključna za razvoj vaše vsebinske strategije.

5. Gospodinjstvo in nakupne navade

Ta možnost ni dosegljiva, če ciljate Slovenski trg ampak so dosegljive le, če oglašujete v ZDA.

6. Zaključek

Kot že opisano, če boste uporabljali Facebookove oglase ali ne, je vredno spremljati svoje občinstvo. Če se odločite, da bi radi uporabili občinstvo, ki bi ga ustvarili v oglaševalski kampanji, poznamo dva načina.

Ko ustvarite oglas nastavljen z občinstvom iz ”Audience Insights”, začnete s klikom na ”Create Ad” v desnem zgornjem kotu strani. Nato boste lahko izbirali med tem ali boste nadaljevali z uporabo Izbirali boste lahko med “Adverts Manager” ali ”Power Editor”.

DELI
Prejšnji članekOglaševanje na Facebooku v letu 2018
Naslednji članekTop Instagram posodobitve, ki jih morate vedeti [Avgust – Oktober]
Moje ime je Denis. Z internet marketingom in spletnimi storitvami se ukvarjam že 10 let. Od tega 5 let profesionalno. Največ časa posvečam avtomatizaciji in marketingu. Če govorimo o marketingu je to predvsem Facebook in Instagram marketing. Prav tako gradimo spletne strani in prodajne lijake za različne niše, kjer našim strankam pomagamo do večje prepoznavnosti in večje spletne prodaje. Z ekipo pomagamo pri vsem zgoraj naštetih storitvah, torej celoten spletni nastop. Za več me kontaktirajte preko spletnega obrazca.

Odgovori

Prosim vnesite vaš komentar
Prosim vnesite vaše ime tukaj