Ste že slišali, kaj so Facebook Messenger chat boti? Verjetno ste in velika verjetnost je, da Facebook Messenger dnevno uporabljate.

Ste že slišali, da lahko preko Facebook Messengerja povečate vašo prodajo?

Da? Ne? To v tem trenutku več ni pomembno. V tem prispevku se boste naučili osnove Messenger marketinga ter njegovo delovanje.

Kako vam Facebook Messenger chat boti pomagajo pri prodaji ter zakaj bi jih morali uporabljati.

Facebook Messenger chat boti lahko zagotovijo občutek neposrednosti, instantnosti in povezanosti, česar običajna e-pošta ne zmore. Lahko jih neposredno uporabljamo za opomnike, komunikacijo in navsezadnje tudi za prodajo.

Podobno kot email, lahko tudi z chat boti označujemo uporabnike s tako imenovanimi “tagi”.

S chat boti lahko označujete uporabnike glede na njihove odgovore, ki jih dobite v Facebook Messenger.

Prav tako lahko “dostavite” izdelek direktno v aplikaciji. Če si nekdo želi ogledati video posnetek se le ta lahko predavaja v programu Facebook Messenger.

Ta možnost se razlikuje od e-maila, ki zahteva, da nekdo klikne na link, da pride na spletno stran. Prav tako je možno kupiti izdelke direktno v Facebook Messengerju. Stranka klikne na izdelek in na gumb “kupi” in naročilo je oddano.

Vendar vseeno priporočam, da uporabnika peljete na zunanjo stran, kjer mu lahko ponudite boljšo uporabniško izkušnjo in ga vodite skozi prodajni lijak.

Facebook Messenger omogoča personalizirano interakcijo tudi za marketingerje. S Facebook Messengerjem vam oseba, ki se naroči na vašega bota z vami deli vse osebne podatke (kolikor ima pač javni profil).

Ti podatki so zlata vredni, saj lahko s tem identificirate uporabnike ter izveste o vaših naročnikih več tudi na takšen način. Lahko vidite njihov profil, sliko, izobrazbo, katero šolo so obiskovali, kje živijo itd., če želite bolj podrobno raziskati vaše občinstvo.

Priporočam, da jim pošiljate vsebino, ki je za njih relevantna ter jih sprašujete, kaj si želijo, kje imajo probleme ter jih vodite skozi vprašanja, ter jih identificirate in jih razdelite v različne segmente.

Prejemnik z vami komunicira tako, da klikne na gumbe ali vpiše svoje odgovore.

Vse to vam omogočajo orodja, ki so povezana s Facebook Messengerjem. Trenutno najbolj znana in uporabljena sta Chatfuel in ManyChat.

[vir slike]

Z vsako interakcijo prejemnik dobi novi odgovor, sliko, gif ali mogoče video. Če želite, lahko prav tako pošljete .pdf datoteko.

Bodite čim krajši, saj ljudje v Messengerju ne pričakujejo dolgih besedil ali dolgih ogledov vaših videjev. Uporabljajte »KISS« tehniko oziroma »Keep it simple stupid«.

Označevanje v chat botih

Označujte, kaj vaši prejemniki delajo v vašem chat botu. Če kliknejo več sporočil jih označite tako, da jim dodate vse oznake s katerimi so naredili interakcijo, kot je npr. klik na gumb, kjer se je odprla spletna stran, prenos datoteke, itd.

Čeprav je večina označevanja avtomatizirana je vseeno priporočljivo, da preverjate kaj prejemniki kliknejo in kaj jih zanima. Na podlagi tega lahko čez čas naredite boljšo uporabniško izkušnjo za nove in stare prejemnike vaših sporočil.

Če vas bo čez pol leta naključna oseba kontaktirala in vam postavila vprašanja, boste lahko preko označevanja prepoznali profil te osebe in ji ponudili bolj personalizirano uporabniško izkušnjo in ponudbo. Razlog je ta, da vam je nekatere podatke že dala pred pol leta, ko smo definirali v našem primeru.

Torej še ena prednost označevanja oseb je dolgoročni pogled na stranko, ki temelji na teh oznakah. V prihodnosti bodo podatki vaših email in Messenger naročnikov dosegljivi in povezani v en sistem, kjer boste s temi naročniki upravljali.

Upoštevajte, da Facebook ne želi, da uporabnikom te platforme prodajate, razen če so v zadnjih 24 urah komunicirali oziroma sodelovali z vami.

Kaj to pomeni v praksi?

Na primer, da pošljete ponudbo vašim naročnikom vsakih 24 ur. To v praksi pomeni, da jim neprestano prodajate. Ne pozabite, to ni platforma za prodajo ampak za komunikacijo. V primeru, da boste vašim naročnikom pošiljali le ponudbe, vam bo Facebook to možnost onemogočil in po možnosti izbrisal vašo stran.

Facebook želi, da je to platforma na kateri gradite vaše podjetje. Torej prodajajte samo ljudem, ki so v zadnjih 24 urah sodelovali z vašim botom.

Ne pozabite, to se lahko kadarkoli spremeni, kadar se Facebook odloči spremeniti pravila igre. Facebook ne želi, da ste agresivni in vsiljivi prodajalci. Želi, da z uporabniki te platforme komunicirate.

Kako prodajati preko chat bota?

Facebook Messenger chat boti niso magični, saj morate najprej ljudem dati nekaj oprijemljivega oziroma vrednostnega v zameno, da začnejo komunicirati z vašim botom.

Komunikacija mora biti spontana. Predstavljajte si, da ste v restavraciji in si naročite obrok. Po koncu obroka vas ponavadi natakar(ica) vpraša ali vam lahko ponudi še meni s sladico, kajne? Ne vpraša vas »ali vam lahko prodam še sladico«. Na takšen način morate komunicirati tudi z vašimi naročniki.

Za predstavo je spodaj primer osnovne komunikacije, ki jo lahko izvajate v vašem botu.

Kako dobiti ljudi v vaš Facebook Messenger prodajni lijak?

Če želite ljudi premakniti v svojega bota morate imeti nekaj brezplačnega za vaše nove naročnike. Na primer, če prodajate vitaminske dodatke, lahko preko oglasa ali preko Facebook vgrajenega sporočila na spletni strani nagovorite ljudi ter jim pošljete e-knjigo, z naslovom »Kaj se zgodi z vašim telesom, če dnevno ne zaužijete dovolj vitaminov?«.

Ko bo oseba kliknila na ta link, se bo Facebook Messenger avtomatsko odprl in prikazal sporočilo in sliko v Facebook Messengerju, kjer bo pisalo »Kliknite spodaj za prenos e-knjige«. Spodaj bo gumb, kjer bo npr. pisalo »Pošlji mi e-knjigo«. Ko bo oseba kliknila na ta gumb, jim bo bot avtomatsko dostavil to datoteko.

V kolikor imate narejene sekvence bo bot naročnikom v naslednjih dneh pošiljal sporočila, ter jih učil o tem kako pomembni so vitamini, kateri vitamini so pomembni za določene probleme, koliko vitaminov je dobro na dan zaužiti itd. Ne pozabite, tukaj je pomembna komunikacija kjer zgradite zaupanje in ne prodaja.

Naslednja možnost je, da jih nagovorite, da komentirajo pod vašim oglasom ali Facebook objavo. Po komentiranju jih lahko direktno nagovorite preko Facebook Messengerja, kjer zatem vodite vašo komunikacijsko sekvenco in kjer med vašimi Facebook Messenger chat boti in novimi naročniki stečejo pogovori.

Čeprav se mogoče ljudje bojijo, da bi v Facebook Messengerju dobivali preveč sporočil je to predvidel tudi Facebook ter ljudem omogočil, da se odjavijo le z besedo »stop« in odjavljeni bodo od vašega Facebook bota.

Spodaj je primer, kako se naredi pozdravno oziroma welcome sporočilo.

Kako nastaviti sekvence?

Predlagam, da ste tukaj čim bolj osebni. Vprašajte, če jim lahko pošiljate sporočila in bodite direktni, kaj jim boste pošiljali. Vedno vprašajte za dovoljenje.

Vam je bil prispevek zanimiv? Delite ga z ostalimi

Image already added

 
 
 
DELI
Prejšnji članek[Vodič] Kaj je Facebook remarketing ter kako deluje?
Naslednji članekNajboljša email marketing orodja v letu 2018 [Test]
Moje ime je Denis. Z internet marketingom in spletnimi storitvami se ukvarjam že 10 let. Od tega 5 let profesionalno. Največ časa posvečam avtomatizaciji in marketingu. Če govorimo o marketingu je to predvsem Facebook in Instagram marketing. Prav tako gradimo spletne strani in prodajne lijake za različne niše, kjer našim strankam pomagamo do večje prepoznavnosti in večje spletne prodaje. Z ekipo pomagamo pri vsem zgoraj naštetih storitvah, torej celoten spletni nastop. Za več me kontaktirajte preko spletnega obrazca.

Odgovori

Prosim vnesite vaš komentar
Prosim vnesite vaše ime tukaj