Ključni kazalniki uspešnosti (ang. Key Performance Indicator – KPI) so merljive vrednosti, ki jih uporabljajo tržne ekipe, da bi pokazale učinkovitost kampanj preko tržnih kanalov. Ne glede na to, ali iščete spremljanje učinkovitosti digitalnega trženja, napredka SEO ali rast vaših družbenih medijev, ki imajo merljive tržne meritve in vzpostavljene ključne kazalnike uspešnosti, lahko vašemu podjetju pomagajo doseči cilje mesec za mesecem.

Pri poslovnem procesu trženja so osnovne zahteve za definiranje ključnih kazalnikov uspešnosti:

  • Natančno opredeljen optimiziran proces
  • Kvantitativna oz. kvalitativna merljivost rezultatov
  • Primerljivost zastavljenih rezultatov z zastavljenimi cilji

Prednosti merjenja ključnih kazalnikov uspešnosti so:

  • Vodstvo podjetja lažje sprejema odločitve in učinkoviteje razpolaga s trženjskim proračunom
  • Lažji nadzor nad prodajo in trženjem
  • Hitrejše odkrivanje problemov in odpravljanje le teh
  • Sistematizirano spremljanje uspešnosti in učinkovitosti

Tipični problemi pri prepoznavanju in uporabi merjenja ključnih kazalnikov uspešnosti:

  • Pomanjkljiva baza podatkov
  • Merjenje indikatorjev, ki niso ključni pri čemer se držite mota ”merjenje karkoli je bolje kot merjenje ničesar”
  • Nerazumevanje ključnih kazalnikov uspešnosti

[Vir slike]

1. Kampanja in ime kampanje

Vsaka kampanja mora imeti svoje ključne kazalnike uspešnosti. Na podlagi ključnih kazalnikov uspešnosti lahko vrednotite uspešnost doseganja vaših ciljev. Kateri so najpomembnejši ključni kazalniki uspešnosti, ki vam povedo ali je vaša kampanja uspešna?

Vsaka kampanja mora imeti svoje ključne kazalnike uspešnosti. Na podlagi ključnih kazalnikov uspešnosti lahko vrednotite uspešnost doseganja vaših ciljev. Kateri so najpomembnejši ključni kazalniki uspešnosti, ki vam povedo ali je vaša kampanja uspešna?

1. Stopnja odzivnosti (ang. Click Through Rate – v nadaljevanju CTR)

CTR je eden najpomembnejših ključnih kazalnikov uspešnosti vsake oglaševalske akcije. CTR vam bo povedal, kolikšen procent ljudi je kliknilo na vaš oglas.

Kako izračunamo stopnjo odzivnosti – CTR?

(Vsi kliki) / (Vsi obiskovalci) = CTR

Če ste uporabnik Google analitike (ang. Google Analytics) lahko preko tega orodja merite CTR. Vse, kar morate storiti, je, da kliknete polje CTR, ki ga najdete v meniju pod naslovom ”Oglaševanje” kot meritev pri kliknite CTR, ki je v meniju ”Oglaševanje”, kot metrika pri nastavljanju poročila in tam boste. Visok CTR pomeni, da vaš oglas prepriča obiskovalce spletne strani, nizek pa ravno nasprotno, torej zanje oglas nima prave vrednosti.

2. Strošek na nakup (ang. Cost Per Acquisition – v nadaljevanju CPA)

CPA vam pove, koliko vas stane, da pridobite stranko prek svojih oglasov. To vam bo dalo vrednost, koliko denarja ste porabili, da bi pridobili želeno število strank.

Uporabniki Google analitike lahko za ta ključni kazalnik uspešnosti uporabite dve različni metriki. Glede na to, kaj menite o nakupu (npr. Nova prodaja eCommerce ali izpolnjen obrazec ”Pišite nam”), imate možnost uporabiti bodisi stroške glede na konverzije ali stroške glede na transakcijo. Obe najdete pod zavihkom ”Oglaševanje”

3. Stopnja konverzije (ang. Conversion Rate)

Stopnja konverzije vam pove, koliko obiskovalcev vaše spletne strani se pretvori v kupce.
Poglejte si članek ”Konverzija določa ali bo vaš spletni nastop obrodil sadove ali ne” (link članka) pod rubriko kako povečati stopnjo konverzije.

Kako izračunate stopnjo konverzije?

Vašo pristajalno stran je obiskalo 2.000 obiskovalcev, ki so opravili 50 nakupov. Vsak obiskovalec je v povprečju ob nakupu porabil 30€. Kolikšen % znaša trenutna konverzija?

Splošna formula za stopnjo konverzije = število nakupov / število obiskovalcev * 100.

Število nakupov = 50

Stopnja konverzije = 50 / 2000 * 100 = 2.5%

Stopnja konverzije pristajalne strani, ki ima 2.000 obiskovalcev in so opravili 50 nakupov pri tem pa kupec v povprečju porabi 30€ na storitev oz. izdelek je 2.5%.

Visoka stopnja konverzije pomeni, da ste uspešni pri doseganju svojih ciljev. Uspešno prepričate vaše obiskovalce, da se odločijo za nakup vašega izdelka oz. storitve. Če imate nizko stopnjo konverzije pomeni, da je vaše spletno mesto neučinkovito in je potrebno nekaj spremeniti.

4. Cena na klik (ang. Cost Per Click – v nadaljevanju CPC)

CPC vam pove, koliko stane en klik glede na celoten strošek vašega oglaševanja.

Kako izračunamo CPC?

(Celoten stroške oglaševanja na kampanjo) / (Število vseh klikov) = CPC

Ta ključni kazalnik vam bo pomagal sprejemati odločitve, ko boste primerjali vaše kampanje. Na podlagi tega se boste lažje odločili kateri oglasi so vredni vašega denarja in kateri ne, ob predpostavki, da je tudi konverzija dobra. Če imate nizek CPC, pomeni, da je oglas na splošno dober.

5. Prikazi (ang. Impressions)

Prikazi vam povedo, koliko ljudi je videlo vaš oglas, ko ste ga oglaševali. Ta ključni kazalnik uspešnosti je najlažje meriti. Cena na prikaz je odvisna od tega kako dober je vaš oglas. To je odvisno od tega kakšno sliko ali video ste uporabili, kako ste nagovorili vašo publiko ter koga in na kakšen način ste ciljali vaše občinstvo. Če ste katerega od teh elementov zanemarili, bodo takšni tudi vaši rezultati.

6. Strošek na 1000 prikazov (ang. Cost per 1000 Impressions – v nadaljevanju CPM)

CPM uporabljamo, da bi ocenili stroškovno učinkovitost oglaševalske akcije. Pomeni, da oglaševanje plačujemo na 1000 prikazov.

Kako izračunamo CPM?

(Denar porabljen za oglaševanje) / (Število prikazov x 1000) = CPM na 1000 prikazov

2. Facebook pixel

Facebook pixel je izredno močno orodje za analitiko, ki vam omogoča merjenje učinkovitosti vašega oglaševanja z razumevanjem dejanj, ki jih ljudje opravijo na vašem spletnem mestu.
Brez Facebook pixla je vaše oglaševanje brez pravega pomena, saj ne dobite podatkov o uporabnikih, ki obiščejo vaše spletno stran. Facebook pixel vam pomaga najti prave ljudi, ki si želijo vaših izdelkov oziroma storitev. Gradi bazo uporabnikov, ki imajo podobne interese ter vam odpre novo možnost oglaševanje preko Facebooka preko tako imenovanih ”custom audience” in ”lookalike audience”, ki je trenutno najmočnejše orodje, ki vam ga lahko Facebook ponudi, ko želite vaše oglaševanje pripeljati na višji nivo.

Prednosti uporabe Facebook pixla so:

  • Ciljanje pravih ljudi
  • Povečanje prodaje
  • Merjenje vaših Facebook oglasov

V nadaljevanju vam bomo predstavili katere ključne kazalnike Facebook pixla je dobro spremljati.

1. Strošek glede na ogledano vsebino (ang. Cost per View Content – v nadaljevanju CPV)

CPV je kazalnik, ki je viden čisto pri vsaki kampanji. Izvemo, koliko denarja bomo porabili, da si bo obiskovalec ogledal vsebino. Izračunamo ga po naslednji formuli.

(Celoten znesek denarja porabljen za oglas) / (Vsi ogledi oglasa) = CPV

2. Ogledi vsebine (ang. View Content ali Page View – v nadaljevanju VC)

VC vam prikaže doseg ljudi, ki so si ogledali vašo vsebino. To ni nič drugega kot število ljudi, ki si je ogledalo vašo spletno stran.

3. Dodaj v košarico (ang. Add to Cart)

Z metriko ”Dodaj v košarico” najhitreje ugotovimo, katere oglaševalske akcije so najučinkovitejše. Izvemo, koliko obiskovalcev naše spletne strani je direktno oz. indirektno (preko e-naslova ali socialnih omrežij) kliknilo na link ter izdelek dodalo v košarico.

Koliko ljudi je izdelek oz. storitev dodalo v košarico pri določenem številu obiskovalcev izračunate po spodaj zapisani formuli.

(Število ljudi,ki so izdelek dodali v košarico) / (Število obiskovalcev) = Dodaj v košarico

4. Strošek glede na dodaj v košarico (ang. Cost per Add to Cart)

Izvemo koliko denarja porabimo, da bo dal obiskovalec izdelek v košarico.

(Znesek porabljenega denarja) / (Število ljudi,ki je dalo izdelek v košarico) = Strošek glede na dodaj v košarico

5. Strošek glede na nakup (ang. Cost per Purchase)

Izvemo, koliko denarja porabimo, da bo obiskovalec kupil izdelek oz. storitev.

(število porabljenega denarja) / (število nakupov) = Strošek glede na nakup

DELI
Prejšnji članekKaj je pristajalna stran in kakšen je njen namen?
Naslednji članekNajnovejše Facebook posodobitve, ki jih ne smete zamuditi – 2017
Moje ime je Denis. Z internet marketingom in spletnimi storitvami se ukvarjam že 10 let. Od tega 5 let profesionalno. Največ časa posvečam avtomatizaciji in marketingu. Če govorimo o marketingu je to predvsem Facebook in Instagram marketing. Prav tako gradimo spletne strani in prodajne lijake za različne niše, kjer našim strankam pomagamo do večje prepoznavnosti in večje spletne prodaje. Z ekipo pomagamo pri vsem zgoraj naštetih storitvah, torej celoten spletni nastop. Za več me kontaktirajte preko spletnega obrazca.

Odgovori

Prosim vnesite vaš komentar
Prosim vnesite vaše ime tukaj