Pristajalna stran (ang. landing page) je vsaka spletna stran, ki je namenjena točno specifičnemu namenu in s katero želimo uporabnika spremeniti v “lead” ali stranko. Pri obravnavanju pristajalnih strani znotraj področja trženja in oglaševanja je bolje omeniti pristajalno stran kot samostojno spletno stran, ki se razlikuje od vaše glavne spletne strani, ki je bila zasnovana za en osrednji cilj.

Pristajalna stran za pridobivanje kontaktnih podatkov (ang. Lead Generation)

Pristajalne strani “Lead Generation” se uporabljajo za zajemanje uporabniških podatkov, kot so ime in e-poštni naslov ali drugi uporabniški podatki. Namen takšne pristajalne strani je zbiranje informacij, ki vam omogočajo, da s potencialno stranko navežete stik in s tem zaupanje ter kasneje prodajo. Taka spletna stran bo vsebovala obrazec za zajemanje podatkov skupaj z opisom, kaj bo potencialna stranka prejela v zameno za predložitev kontaktnih podatkov. To je način, kako se prikaže vaš opt-in.

Za opt-in lahko uporabniku ponudimo:

  • E-knjigo
  • Kupon
  • Brezplačni časovno omejeni dostop (free trial)
  • Spletni seminar (webinar)
  • Avdio knjigo
  • Raziskavo
  • Svetovanje

Nasveti za optimiziranje pristajalne strani

S pomočjo različnih platform oziroma orodij lahko dandanes vsak ustvari svojo osnovno pristajalno stran. Toda, če želite ustvariti učinkovito pristajalno stran, s katero želite iz obiskovalcev potencialne kupce, je pomembno, da poznate najboljše prakse optimizacije pristajalnih strani, da dobite visoko stopnjo konverzije “ang. conversion rate”.

Tukaj je nabor preprostih korakov, ki jih morate upoštevati vsakič, ko ustvarite novo pristajalno stran (ang. landing page).

1. Naslov vpliva na odločitev kupcev ali ostanejo na vaši strani ali ne

Naslov je najpomembnejši del pisanja besedil kot so članek, glasilo, spletna stran, e-poštno sporočilo ali poslovno poročilo. Z izboljšanjem naslovov vaša besedila ne bodo ignorirana, zavrnjena ali izbrisana, saj bodo vaši obiskovalci lačni tega, da bi izvedeli več in več.

Naslov je vaša prva in včasih tudi edina priložnost, zato vam predstavljamo 5 zlatih pravil za pisanje naslovov.

a) Naslov mora biti jasen

Ko pišete naslov mora biti jasno, o čem govori in kakšen je preostali del članka.

b) Naslov mora napovedati temo članka

Naslov mora napovedati temo članka, če bo vaš obiskovalec med branjem članka ugotovil kakršnokoli odstopanje od teme je velika verjetnost, da ga boste izgubili.

c) Osredotočite se na naslov

Osredotočite se na specifično skupino, ki ji je članek namenjen.

d) Naslov mora biti kratek

Dolgovezenje v naslovu ne pride v poštev. Vaš naslov mora biti kratek in povedati bistvo.

e) Naslov mora biti razburljiv

Z naslovom morate pritegniti bralca, ga zabavati ali celo vznemiriti, da bo želel prebrati še več.

Preverite svoj naslov ali ustreza tem 5 ”pravilom”. Ali zveni dobro, ko ga preberete na glas? Ali lahko katero izmed besed v naslovu izboljšate? Ali vas vaš naslov pritegne, da bi vi prebrali članek? Lahko imate dve ali celo tri različice naslova, testirajte jih in besedilo naslovite z najboljšim.

2. Jasno navedite, kaj ponujate

To se zdi že samoumevno, a kljub temu večinoma zaidemo na pristajalne strani, kjer ni poudarka oz. ni jasno razloženo, kaj je njihova predstavljena ponudba. Cilj pristajalne strani je, da obiskovalca spremenimo v potencialnega kupca, kjer najprej zgradimo zaupanje.

Torej, če je to kar ponujate brezplačna e-knjiga se enostavno držite tega, da v naslovu uporabite “Brezplačna e-knjiga: Vodič za …”. Če želite biti bolj opisni glede komponente vrednosti, ki jo ponuja vaša ponudba lahko nato uporabite podnaslov. Bodite direktni.

Kar se tiče vašega besedila je obvezno, da ste kreativni in direktni. Popestrite vaše besedilo z odstavki in alinejami.

3. Ustvarite odlično uporabniško izkušnjo

Vsi imamo radi predstavo o tem kaj bomo kupili. Enako velja za izpolnitev obrazca na vaši pristajalni strani.

Preden oddamo naše osebne podatke si želimo ogledati, kaj bomo prejeli v zameno. Če ponujate brezplačni vir vsebine, prikažite obiskovalcu strani predogled ali vzorec 1-2 strani dejanske vsebine. To ne odganja obiskovalcev ampak jih privabi še več.

Te vizualne vsebine so pomembne tudi pri promociji vaše ponudbe na celotnem spletnem mestu, prek e-pošte in vaših socialnih kanalov.

4. Pričevanja vaših strank

Razmislite, na kakšen način lahko pridobite izpovedi oziroma pričevanja vaših strank o vrednosti, ki so jo od vas prejeli in jih dajte na svojo pristajalno stran. Enak pristop bi lahko uporabili za interaktivno vsebino ali prosto presojo. Med drugim je lahko videoposnetek kot pričevanje stranke zelo učinkovit način, da dokažete verodostojnost vašega podjetja.

Obiskovalci želijo videti kaj bodo dobili z oddajo svojih kontaktnih podatkov ali zato želijo tudi dokaze, ki krepijo vašo verodostojnost.

Napake pristajalnih strani, ki vas lahko stanejo konverzije.

Zgradili ste svojo pristajalno stran (ang. landing page). Ali je konverzija kot ste si želeli oziroma pričakovali? Ali menite, da bi lahko bila bolj efektivna?

Poskusite spremeniti nekaj elementov na vaši pristajalni strani.

Ne glede na to, kako dobro ste oblikovali svojo pristajalno stran se vedno najdejo elementi, ki se jih da spremeniti in izboljšati.

Pod to rubriko bomo obravnavali napake, ki vplivajo na vašo stopnjo konverzije na vaši pristajalni strani in zakaj so te napake pomembne. Predstavljam vam dobre prakse o tem, kako lahko z majhnimi spremembami za nekajkrat povečate vašo konverzijo.

  • Ali je vaš poziv k dejanju (ang. call to action – v nadaljevanju CTA) na pravem mestu? S spremembo oziroma testiranjem le-tega lahko vašo konverzijo občutno izboljšate.
  • Če spremenite besedilo CTA, je lahko vaša stopnja odzivnosti (ang. click through rate – v nadaljevanju CTR) veliko večja. Testirajte.

Zakaj morate optimizirati pristajalno stran?

Vaša pristajalna stran je namenjena, da obiskovalce spustite navzdol po prodajnem lijaku (ang. sales funnel).

Ne glede na to, ali je cilj vaše strani ponuditi prenos e-knjige, velik popust na vaš izdelek ali vstop v vaš nakupovalni voziček je optimizirana pristajalna stran bistvena za pretvorbo uporabnika v kupca vaših izdelkov oz. storitev.

Postavimo vrednost optimizacije pristajalne strani v konkretne številke:

Vašo pristajalno stran je obiskalo 2.000 obiskovalcev, ki so opravili 50 nakupov. Vsak obiskovalec je v povprečju ob nakupu porabil 30€. Kolikšen % znaša trenutna konverzija?

Splošna formula za stopnjo konverzije = število nakupov / število obiskovalcev * 100

Število nakupov = 50

Stopnja konverzije = 50 / 2000 * 100 = 2.5%

Stopnja konverzije pristajalne strani, ki ima 2.000 obiskovalcev in so opravili 50 nakupov pri tem pa kupec v povprečju porabi 30€ na storitev oz. izdelek je 2.5%.

1. Preveč besedila

Eden od najpomembnejših oblikovalskih dejavnikov uspešne pristajalne strani je njena preprostost. Vaša pristajalna stran mora povedati bistvo čemu je namenjena. Predstavite prednosti vašega izdelka oziroma storitve ter v njo vključite pripovedi uporabnikov, če jih imate.

Preveč besedila je ena najpogostejših napak, ki jih videvamo na pristajalnih straneh, prav tako je težko presoditi ali se naj doda več učinkovitih prodajnih točk ali ne.

Verjetno se sprašujete, kako lahko več razlogov za nakup dejansko škoduje stopnjam konverzij?

Ker jih nihče ne bere. Ne pozabite, da imate 5 sekund, da prepričate obiskovalca vaše pristajalne strani, da postanejo vaša potencialna stranka ali kupijo vaš izdelek oz. storitev.

Priporočamo, da se izognete odstavkom. Komunicirajte na svojem trgu s pomočjo:

  • Naslovov
  • Slik

2. Ni slik

Za najboljše rezultate poskrbite, da ima vaša ciljna stran vsaj eno sliko. Slika pove več kot 1000 besed.

Slika mora:

  • Govoriti o vaši vsebini
  • Biti ustrezne velikosti
  • Biti dobre kvalitete

Danes so prednost večje slike, le optimizirana mora biti v pravi velikosti. Zakaj? Danes je izrednega pomena hitrost nalaganja spletne strani. Tako z vidika optimizacije kot z vidika uporabnika. Google bo vašo stran uvrstil višje, prav tako pa boste uporabniku ponudili boljšo uporabniško izkušnjo.

Pomembno je, da je pristajalna stran preprosta in enostavna z ustrezno dolžino besedila, kjer je zajeto zgolj bistvo. Prave slike lahko sporočijo idejo ali izzovejo določen odziv obiskovalca vaše pristajalne strani.

3. Slab CTA

a) Nihče ne vidi vašega klica k akciji

Veliko člankov je napisanih o tem, kako optimizirati CTA, da izstopa. Tako, da je barva gumba kontrastna s ciljno stranjo. Prav tako je pomembno, da je velika, drzna in privlačna.

Morda je najpomembnejša kontrastna barva. Kontrastna barva omogoča, da CTA izstopa na pristajalni strani, uporabnikom pa s tem omogočimo lažji pregled in spodbuditev k akciji.

Moder ali zelen CTA gumb? Poskusite rdeči ali oranžen CTA gumb.

b) Postavljen je na napačnem mestu

Poleg kontrastne barve CTA gumba je bistvenega pomena to, da postavite svoj CTA na vidno mesto. In sicer na zgornji del na neposredni raven gledalca. Poskusite zgoraj in spodaj. Če je vaša pristajalna stran dolga, jo dajte tudi na sredino. Uporabniki ponavadi »scrolamo« na konec strani, tako, da je priporočljivo imeti CTA gumb tudi na koncu pristajalne strani.

Prevečkrat vidim amaterske ciljne strani s CTA gumbom le na dnu pristajalne strani.

Ne mislite, da bodo uporabniki prebrali celotno vsebino na vaši pristajalni strani. Poziv k akciji morate postaviti na več mest.

Vaš CTA bi moral biti ena od prvih stvari, ki jih vidi obiskovalec vaše ciljne strani. Bistveno je, da takoj prepoznajo namen vaše strani. Ko enkrat vedo, kakšen je vaš namen, se lažje odločijo za akcijo, katero želite, da naredijo.

c) Ljudem poveste kaj morajo storiti in ne, kaj dobijo

Ne pomislite na svojo CTA samo kot gumb za ljudi, da nanj kliknejo, ampak kot sestavni del vašega prodajnega procesa. Ljudje ne bodo, kar slepo kupili, če ne vedo, kaj bodo v zameno dobili. Iskanje pravega ravnovesja med premalo in preveč informacij je težek proces, ki zahteva testiranje in analitično presojo.

Se vam je zdel prispevek uporaben? Delite te uporabne informacije s prijatelji.

Če imate kakšna vprašanja ali mnenje pišite => denis@opti-media.si.

Prav tako vabljeni v našo javno facebook skupino => Spletni Marketing Slovenija

DELI
Prejšnji članekKonverzija določa ali bo vaš spletni nastop obrodil sadove ali ne
Naslednji članekKljučni kazalniki uspešnosti marketinških kampanj ter Facebook Pixel
Moje ime je Denis. Z internet marketingom in spletnimi storitvami se ukvarjam že 10 let. Od tega 5 let profesionalno. Največ časa posvečam avtomatizaciji in marketingu. Če govorimo o marketingu je to predvsem Facebook in Instagram marketing. Prav tako gradimo spletne strani in prodajne lijake za različne niše, kjer našim strankam pomagamo do večje prepoznavnosti in večje spletne prodaje. Z ekipo pomagamo pri vsem zgoraj naštetih storitvah, torej celoten spletni nastop. Za več me kontaktirajte preko spletnega obrazca.

Odgovori

Prosim vnesite vaš komentar
Prosim vnesite vaše ime tukaj