Konverzija je aktivnost obiskovalca spletne strani, ki jo lahko spremljamo in posledično tudi merimo. To je lahko ogled določene spletne strani, vpis na listo z e-naslovi, oddaja povpraševanja, naročilo ali nakup izdelka oziroma storitve, priporočilo prijatelju, registracija, ipd.

Delimo jih na mikro in makro konverzije. Makro konverzija predstavlja ključni poslovni cilj spletne strani. V spletnih trgovinah je to nakup, na ostalih spletnih straneh pa je to vzpostavitev kontakta. Da pridemo do makro konverzije mora uporabnik na spletnih straneh izvesti mnogo drugih konverzij, ki jih imenujemo mikro konverzije.

Spremljanje makro konverzij je najverjetneje postala že vaša rutina, kaj pa mikro konverzije? Kaj izgubljamo oziroma spregledamo, če jih ne merimo?

Makro konverzije so zelo pomembne, a samo z njimi smo s stališča digitalne analitike nevedni. Vidimo in analiziramo le kaj so potrošniki kupili in kdaj, ne vemo pa, kaj je potrošnike privedlo do nakupa in kako so se vedli na tej poti.

Pomembne povratne informacije pa se skrivajo ravno v tem, kaj je potrošnike privedlo do nakupa in kako so se ob tem obnašali. Mikro konverzije so torej ključnega pomena pri boljšem poznavanju potrošnikov.

Verjetno se sprašujete, kje spremljamo mikro konverzije?

Spremljamo jih v orodju Google Analitika, prav tako kot makro konverzije. Google Analitika mora biti povezana z vašo spletno stranjo. Za vpogled v mikro konverzije sledite naslednjim korakom:

  1. Najprej odprite vpogled v vašo statistiko
  2. Nato izberite kartico ”poročanje”
  3. Izberite ”konverzije” in ”večkanalni tokovi”

Zakaj meriti mikro in makro konverzije?

1. Vpogled v vaš spletni marketing

Omogoča vpogled v to, kako vaš spletni marketing vpliva na konverzije in dogajanje, ki se zgodijo izven spletne strani.

2. Mikro konverzije kot kazalniki uspeha

Mikro konverzije nam kažejo, kako učinkoviti smo v posamezni fazi procesa odločanja potrošnikov oziroma kako učinkovit je posamezen del našega digitalnega oglaševanja.

3. Razumevanje vaših obiskovalcev

Z konverzijami boste razumeli ljudi, ki obiskujejo vašo spletno stran. Ne le tega kaj nakupujejo in kdaj, ampak tudi že prej omenjeno, kaj jih je privedlo na vašo spletno stran in njihovo vedenje na njej.

4. Spremljanje in merjenje vedenja kupcev

Poznavanje lastnega trga, navad, pričakovanja ter želja naših kupcev je ključnega pomena za oblikovanje novih produktov, ki jih bo trg sprejel. Le zadovoljne stranke ostajajo naše stranke. Za ugotavljanje, merjenje in spremljanje zadovoljstva strank uporabljamo več metod. Te metode je med seboj dobro kombinirati, saj le ena pogosto ne da popolne slike v zvezi z zadovoljstvom vaših strank.

    • Spremljanje pritožb strank

      • Z uspešno rešenimi pritožbami največkrat obdržimo stranko, saj ji tako damo vedeti, da je pomembna za nas in nas oceni kot zaupanja vrednega ponudnika produktov oz. storitev.
    • Analiza izgubljenih kupcev

      • Dejavnikov za izgubo kupcev je najverjetneje več – počasna spletna stran, bombardiranje z oglasi, slaba vsebina, … Število izgubljenih kupcev ni ključnega pomena pri takšnih analizah. Ste se kdaj vprašali, zakaj ste izgubili kupca? Če ja, potem ste si že odgovorili in odkrili najpomembnejšo stvar pri tovrstnih analizah. Razlog za izgubo kupcev je za nas podjetnike sveta informacija. Kakor hitro izvemo za razlog, prej se lahko lotimo dela in odpravimo pomanjkljivosti.

5. Razkritje kritičnih točk vaše spletne strani

Seveda lahko na internetu najdete spletne strani, ki vam ponujajo kritične elemente, ki jih imate na vaši spletni strani, vendar to ni specifično ampak splošno, kar pa ni nujno da drži za vas. Specifični prikaz kritičnih elementov lahko najdete z mikro konverzijami. Kaj je vaše stranke odgnalo? Kaj so nazadnje počele na vaši spletni strani preden so jo zapustile? Pričnite spremljati mikro konverzije in ugotovite, odgovor imate na dlani.

Kako povečati stopnjo konverzije?

Stopnja konverzije ima velik vpliv na poslovanje. Višja, kot je stopnja konverzije, uspešnejša je prodaja.

1. Testiranje

  • Test je postopek za ugotavljanje določenih lastnosti. V podjetništvu je testiranje nenehen proces, s katerim boste spoznali svoje obiskovalce ter kupce. Testiranje je izredno pomembno pri vseh fazah poslovnega procesa.
  • A/B testiranje
    Je tehnika, katere cilj je povečanje konverzijske stopnje vašega spletnega mesta. Želite spremeniti obiskovalca v kupca? Se ne morete odločiti med dvema naslovoma, testirajte oba tako da naredite dve različici vaše spletne strani. Test bo polovico vaših obiskovalcev pripeljal na A različico, drugo polovico pa na B različico. Preverite povratne informacije in se odločite za stran z večjo konverzijo.

2. Rezultati iskanja

Nujen pripomoček vaše spletne strani so rezultati iskanja, tako boste videli, kaj zanima vaše obiskovalce. Dognano je, da tisti obiskovalci, ki uporabljajo vaš iskalnik so po navadi predani obiskovalci. Obiskovalci se včasih odločijo za uporabo iskalnika v primeru, da česa ne najdejo na vaši spletni strani ali pa ne želijo izgublja časa z iskanjem. Preglejte, kaj je bilo najbolj iskano in te stvari postavite na vrh spletne strani, da so obiskovalcem takoj vidne.

3. Pogosta vprašanja in pomoč

Področje, ki je namenjeno vašim obiskovalcem je na spletni strani označeno z oznako ”Pogosta vprašanja ali pomoč”. Pod to rubriko obiskovalci najdejo pogosta vprašanja z odgovori ali okno, da lahko sami povprašajo za pomoč. Veliko spletnih strani ravno v te namene koristi live chat, kjer obiskovalcem ponudijo možnost povpraševanja, pogovor pa se potem nadaljuje direktno preko spletne strani ali kasneje preko različnih platform kot je e-mail, facebook chat, ipd.

4. Pojavna okna

Pojavna okna lahko tako privabijo kot tudi odženejo vaše obiskovalce. So različnih velikosti a običajno nikoli ne zavzamejo celotnega zaslona. Poznamo tri vrste pojavnih oken glede na vsebino. To so pojavna okna, ki se odprejo sama od sebe, na zahtevo uporabnika in takšna, ki so vdelana v vsebino strani.

  1. Sama od sebe

    • Takšna okna se lahko pojavijo s časovnim zamikom. Nekatera pa se pojavijo takoj ko obiskovalec odpre spletno stran. Da se pojavijo ne potrebujejo dovoljenja obiskovalca. Ta vrsta pojavnega okna zna obiskovalce celo odgnati.
  2. Na zahtevo obiskovalca.

    • Pojavijo se takrat, ko jih obiskovalec želi videti. Na spletni strani imate call to action oz. klic k akciji, obiskovalec to klikne in nato se mu pojavi pojavno okno.
  3. Vdelana v vsebino strani

    • Najpogosteje to vrsto pojavnih oken najdemo na dnu spletne strani, takoj za vsebino in pred nogo strani. Pri teh pojavnih oknih lastnik spletne strani želi nekaj od obiskovalca. To je lahko bodisi da se prijavijo na e-novice ali preverijo posebno ponudbo ali pa celo da nekaj kupijo.

5. Priporočila

Poznamo več načinov priporočil vaših izdelkov oz. storitev.

  1. Priporočila strank

    • V vaše spletno mesto lahko vključite mnenja, ocene in komentarje vaših strank. Veliko ljudi že na sploh išče mnenja drugih po raznih forumih. S tem pripomoremo ne samo k večji prodaji ampak tudi k širjenju našega dobrega imena in večjemu zadovoljstvu naših strank.
  2. Priporočila po nakupu ali ob izbiri določenega izdelka oz. storitve

    • Z dobro strategijo priporočil po nakupu lahko ljudi prepričamo, da kupijo še več. To dosežemo s tem, da glede na izdelek oz. storitev, ki so ga kupili priporočimo izdelke oz. storitve, ki jih ali še potrebujejo zraven tega izdelka oz. storitve. Naj vam razložim na primeru.

Janez je kupil zobno ščetko preko naše spletne trgovine, zato mu priporočimo, da kupi zobno pasto, lonček kamor bo lahko dal ščetko, zobno nitko in etui za zobno ščetko.

Torej, kako se vam članek? Kaj boste storili, da boste povečali vaše konverzije?

Če imate kakšna vprašanja ali mnenje mi pišite. Če potrebujete pomoč sem dosegljiv na email denis@opti-media.si.

Prav tako vabljeni v našo javno facebook skupino => Spletni Marketing Slovenija

Se vam je zdel prispevek uporaben? Delite te uporabne informacije s prijatelji.

DELI
Prejšnji članekVodič za dimenzije in specifikacije vaših Facebook oglasov
Naslednji članekKaj je pristajalna stran in kakšen je njen namen?
Moje ime je Denis. Z internet marketingom in spletnimi storitvami se ukvarjam že 10 let. Od tega 5 let profesionalno. Največ časa posvečam avtomatizaciji in marketingu. Če govorimo o marketingu je to predvsem Facebook in Instagram marketing. Prav tako gradimo spletne strani in prodajne lijake za različne niše, kjer našim strankam pomagamo do večje prepoznavnosti in večje spletne prodaje. Z ekipo pomagamo pri vsem zgoraj naštetih storitvah, torej celoten spletni nastop. Za več me kontaktirajte preko spletnega obrazca.

Odgovori

Prosim vnesite vaš komentar
Prosim vnesite vaše ime tukaj